luni, 8 octombrie 2018

Despre FILIT, văzut prin ochii unui voluntar


   FILIT (Festivalul Internațional de literatură și traducere), desfășurat în perioada 3-7 octombrie 2018, a adus împreună și anul acesta scriitori, traducători și reporteri de peste tot din lume. Ce pot să vă zic... mie încă îmi pare rău de faptul că s-a încheiat atât de rapid, fără vreo avertizare, doar deodată s-au închis ușile Teatrului Național și... aia a fost!

   În calitate de voluntar în departamentul Evenimente, echipa Serile FILIT, tot se pot spune este că a fost o experiență unică pentru mine și nu, nu exagerez zicând un asemenea lucru. Unică, pentru că am întâlnit oameni minunați cu care am lucrat cot la cot ca totul să se desfășoare frumos, pentru că am avut ocazia să fiu pentru prima oară față în față cu oameni pe care îi știam de pe internet de atâta vreme, iar acum timpurile ne-au adus împreună, chiar și pentru câteva minute, pentru că... a fost minunat. Și mi-a plăcut enorm. Iar la anul, sper că ne vom vedea tot acolo: eu tot cu badge-ul verde la gât, în întâmpinarea voastră. :)

   Știți ce mi se pare cel mai mișto la festivalul acesta? Că toată lumea zâmbește. Fiecare se bucură să fie acolo, în acea clipă, respirând același aer cu alții cu care împărtășește aceeași pasiune pentru lucrul frumos și scris. Iar asta, sincer să spun, mi se pare cel mai frumos lucru- faptul că un asemnea eveniment reușește să unească oameni.

   Și, dacă tot am petrecut mare parte din ultimele zile când la Casa FILIT, când la Teatrul Național, trebuie să mă ”laud” cu vreo câteva ”reușite” :D





Vineri, 5 octombrie, la Casa FILIT s-a citit ”Micul Prinț” și chiar dacă aproape am fugit din sala de seminar, am ajuns la timp acolo :D Mi-a plăcut enorm să văd copiii cum se înghesuiau să vină să citească și ei câte o bucățică din acea cărticică... absolut heart melting! Îți mai dă o speranță :D







Victor Miron & me




Pe Victor îl știți? Dar de ”Cărțile pe față” ați auzit? Sau ”Lasă-mă să te las”? Ori de ”Cartea de citit în doi”? Sigur știți de acestea, iar el nu e nimeni altul decât cel care le-a scris. :D Un om cu un vibe foarte fain, pe care îl știu de câțiva ani buni de pe internet și iată că 2018 a fost anul în care am reușit să ne și vedem. :) 












În aceeași zi, mai pe seară, la muzeul ”Mihai Eminescu” din Copou, Florina Ilis și-a lansat oficial cartea ”Povestea lui Mihai Eminescu”, apărută în cadrul colecției ”Scriitori de poveste”. Nu cred că exista un loc mai bine ales pentru acest eveniment! Tablourile parcă prindeau viață și ascultau și ele discuția intimă dintre scriitoare și publicul relativ numeros, care-și făcea loc printre cărți și ilustrații vechi ce surprindeau viața de mult trecută, dar nu uitată a marelui poet. 









Me & Veronica Roth
Sâmbătă a fost seara de teroare. În sensul bun, desigur. FILIT a adus-o pe scena Teatrului Național pe scriitoarea Veronica Roth, cunoscută pentru seria ”Divergent”, o distopie pentru adolescenți. Aceasta nu a fost la prima ei vizită în România, ba chiar a locuit în Cluj pentru 5 luni, nu foarte de mult. Și îi place aici, iar acest lucru s-a văzut. A stat nemișcată pe un scaun aproape două ore pentru a da autografe câtorva zeci de fani care au venit să o vadă. Mi-a plăcut faptul că-și respectă cititorii enorm, știe că datorită lor, ea a ajuns să fie ce este acum. A răspuns la toate întrebările publicului, a vorbit despre cum scrisul este un mod de viață pentru ea, a semnat zeci de cărți cu drag și a întrebat pe fiecare om care a venit la ea cum se simte, cum i s-a părut seara, chiar dacă se vedea efectiv pe fața ei că diferența de fus orar și toată agitația au obosit-o. Big like for this amazing girl! Și, desigur că am vrut și eu un exemplar semnat de ea! ^.^ 






me & Adelin Petrișor
 Duminică seara, invitații au fost Viorel Ilișoi, Adelin Petrișor și Eugen Istodor, trei reporteri români cu simțul umorului, trecuți prin viață și prin experiențe care mai de care. Vă spun sincer, nu cred că am râs de mult așa bine ca în acea seară! Au vorbit despre reportaje ratate, momente limită, subiectivitatea sau obiectivitatea reportajelor într-o manieră lejeră, relaxată, exact ca între prieteni. Altfel spus, FILIT s-a încheiat într-un mod superb!

















Pentru mine, FILIT a însemnat 5 cărți noi adăugate în bibliotecă, zeci de poze, bucuria (re)vederii cu oameni ai sufletului meu și câteva seri de toamnă petrecute în cel mai frumos mod posibil!
Să ne revedem cu bine în octombrie 2019!

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

#stămacasă & Recenzie ”Scrisori din Insula Guernsey”

În ianuarie 1946, într-o Londră care abia iese din umbra celui de-Al Doilea Război Mondial, Juliet Ashton caută un subiect pentru noua ei ...